התנדבות בער"ן

מידע והרשמה

להתנדב בער"ן

אנו מודים לך על הנכונות להתנדב בער"ן.
ער"ן היא עמותת מתנדבים הומניטארית המעניקה עזרה ראשונה נפשית מצילה חיים לכל פונה ומסייעת בכל מצב של מצוקה אנושית לכלל החברה הישראלית. הסיוע בער"ן ניתן בתנאים של אנונימיות וסודיות, הן מצד הפונים והן מצד המתנדבות והמתנדבים.
הצטרפו למשפחת מתנדבי ער"ן ותרמו לעשייה החשובה – בטלפון ובאינטרנט!

כל אדם מעל גיל 25 יכול להגיש את מועמדותו להתנדבות בער"ן.
מתנדבי ער"ן הנם בעלי מקצועות מכל גווני הקשת, ולאו דווקא אנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש, הם בעלי יכולת הקשבה, הבנה ואמפתיה, המסוגלים להשתתף בכאבו של הזולת.

תהליך ההצטרפות לער"ן כולל ראיונות אישיים וקבוצתיים, שמטרתם לתת למועמדים מידע מפורט על ההתנדבות ולהתרשם ממידת התאמתם לתפקיד.

ההכשרה לתפקיד כוללת קורס קבוצתי ממושך והדרכות אישיות.
מטרת ההכשרה היא להקנות למתנדבות ולמתנדבים את המשאבים הדרושים לענות לפונים לשירות ער"ן בשני מישורים:
למידה חווייתית ופיתוח מיומנויות ההקשבה.

תוכל/י לבחור אם ברצונך להתנדב לשירות האינטרנט או הטלפון של ער"ן.
אנו מזמינים אותך להיכנס ולקרוא יותר על ההתנדבויות השונות ולבחור את ההתנדבות המתאימה לך ביותר.

התנדבות לשירותי הטלפון של ער"ן 1201

שירות ער"ן בטלפון פועל מזה 50 שנה למען אנשים הנמצאים במצוקה, 24 שעות ביממה, כל ימות השנה.
הסיוע מתבטא בהקשה ובאמפתיה לפונה, בחשיבה משותפת על דרכי התמודדות עם הבעיות שהפונה מעלה ובמקרה הצורך, בהפניה לגופים מקצועיים רלוונטיים.

בער"ן פועל קו לאוכלוסייה הכללית וכן קווים ייעודים: מענה בשפות: עברית, ערבית, אנגלית, רוסית, אמהרית, צרפתית וספרדית. בנוסף קיים קו סיוע ייעודי לחיילים ובני משפחתם וקו לניצולי שואה.

בדומה לעקרונות המתוארים בספרות המאפיינים שירותים סיוע טלפוני בעולם, קיימים חמישה עקרונות מרכזיים המאפיינים את שירותי קווי הסיוע החמים בער"ן:
אנונימיות של הפונים, אנונימיות של המתנדבים, מפגש חד פעמי, מתנדבים מאומנים, נגישות וזמינות.

המועמדים למענה הטלפוני עוברים קורס הכשרה של ער"ן, בתהליך חוויתי הנמשך בארבעה חודשים, ומתחייבים להתנדב 3 משמרות בחודש (משמרת הנה 4 שעות).

התנדבות לשירותי האינטרנט של ער"ן

שלום רב, הננו מודים לך על הנכונות להתנדב לשירות האינטרנט של ער"ן, שירות ברשת כולל סיוע בצ'אט, וואטסאפ, פורום, מייל ומסרונים. 

כל אדם מעל גיל 25 יכול להגיש את מועמדותו להתנדבות בער"ן.

המטרות והעקרונות של שירות ער"ן באינטרנט

  • מטרת השירות היא לספק עזרה ראשונה נפשית דרך המילה הכתובה לכל אדם. העזרה יכולה להתבטא בתמיכה רגשית, עידוד, חיזוק, הרגעה, חשיבה על דרכי התמודדות עם הבעיה, התערבות בשעת משבר או הפנייה לשירותים מקצועיים.
  • המתנדבים והפונים רשאים להישאר אנונימיים לאורך כל השיחה. האנונימיות עשויה לשחרר את הפונים ממעצורים של פתיחות וחשיפה אישית, הקיימים אצל חלק מן האנשים, כאשר זהותם ידועה לנותן העזרה. המתנדבים העונים לשיחות נשארים אנונימיים.

המועמדים לשירות האינטרנט עוברים קורס הכשרה של ער"ן, בתהליך חווייתי הנמשך כשלושה חודשים, ומתחייבים להתנדב 4 משמרות בחודש (שעתיים בכל משמרת פעם בשבוע).

קבלת המלצה (לסטודנטים) – תנאי סף של התנדבות בשירות האינטרנט

  • יש צורך בהתנדבות של מינימום שנתיים רצופות מתחילת התנדבות עצמאית (הכוונה: לאחר ההכשרה ולאחר החניכה)
  • ההתנדבות הכוללת בסניף האינטרנט היא עבור 240 שעות התנדבות עצמאית בפועל.  (השעות אינן כוללות את זמן ההכשרה ושעות החניכה לפני היציאה להתנדבות עצמאית)
  • לא ניתן יהיה להשתלב במידה והנך מבקש המלצה מתחת ל-240 שעות התנדבות עצמאית בפועל.

מתנדבים לער"ן

1201 מכל טלפון וברשת בצ'אט וואטסאפ באתר – www.eran.org.il

ער"ן הינו הקו החם הגדול ביותר בישראל, המעניק זה 50 שנה סיוע בטלפון ובאינטרנט לכל אדם שחווה קושי או מצוקה רגשית ומספק אוזן קשבת, מידע והכוונה במידת הצורך לגורמים מקצועיים מתאימים בקהילה, תוך שמירה על אנונימיות מוחלטת של כל פונה, 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה.
השירות ניתן על ידי כ-1,600 מתנדבים אשר פרוסים על פני סניפים ושלוחות בכל רחבי הארץ: תל חי, עמק יזרעאל, כרמיאל, חיפה, קריית ביאליק, חדרה, נתניה, כפ"ס, ת"א, ראשל"צ, ירושלים, באר שבע וסניף אינטרנט ארצי.

פרוייקט "קהילה תומכת מרחוק"- ישראלים וישראליות המתגוררים בחו"ל ומתנדבים בער"ן וכולל סניפים ושלוחות באוסטרליה, טורונטו, פאלו-אלטו, ניו ג'רזי, ניו-יורק מנהטן, סיאטל, בוסטון ולאס וגאס.

בשנה האחרונה מתנדבי ער"ן סייענו ליותר מ-305,000 פניות מתוכם הצילו את חייהם של כ-1,000 פונים בסיכון אובדני מידי. חלק מפעילות העמותה מהווה רפואה מונעת וסיוע לפונים המוצאים בער"ן מענה בעת משבר.

הצטרפו למשפחת מתנדבי ער"ן בכל רחבי הארץ ותרמו לעשייה החשובה!

כל אדם מעל גיל 25 יכול להגיש את מועמדותו להתנדבות בער"ן. מתנדבי ער"ן הנם בעלי מקצועות מכל גווני הקשת, ולאו דווקא אנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש, הם בעלי יכולת הקשבה, הבנה ואמפתיה, המסוגלים להשתתף בכאבו של הזולת. תהליך ההצטרפות לער"ן כולל ראיונות אישיים וקבוצתיים, שמטרתם לתת למועמדים מידע מפורט על ההתנדבות ולהתרשם ממידת התאמתם לתפקיד.
ההכשרה לתפקיד כוללת קורס קבוצתי ממושך והדרכות אישיות.
מטרת ההכשרה היא להקנות למתנדבים את המשאבים הדרושים לענות לפונים לשירות ער"ן. מישור אחד של למידה חוויתית, ובו מתקרבים המשתתפים אל מגוון הרגשות האנושיים שבהם ייתקלו בעבודתם ליד הטלפון או האינטרנט. מישור נוסף הוא פיתוח מיומנויות של הקשבה ותקשורת בין אישית בכלל, ובמצבי מצוקה בפרט. כמו כן נלמד חומר עיוני בתחומים מקצועיים שונים הקשורים במגוון הפניות לער"ן כגון: סיוע לניצולי שואה וקשישים, מצוקות בני נוער ויחסים במשפחה, סיוע לחייל ומשפחתו, סיוע לנפגעות התקפה מינית, בדידות וחרדות, בריונות ברשת, שיימינג, דימוי עצמי והפרעות אכילה, זהו מינית וכדומה. ההשתתפות בקורס מחייבת מעורבות רגשית פעילה, וחשיפה למידע בנושאים בתחום בריאות הנפש. במהלך הקורס מקבל המתנדב הדרכה אישית מחונך וותיק.

ההשתתפות בקורס כרוכה בהשתתפות חד פעמית בעלות של ₪500.

ההתנדבות בער"ן מעניקה סיפוק רב, כאשר הוא מקבל מן הפונה הד חיובי למאמציו, וכאשר הנתינה שלו נושאת פרי. עם זאת עלול המתנדב לחוש פעמים תסכול מקוצר ידו לסייע. המתנדב אינו יכול לבחור את השיחות המגיעות אליו, ועליו לקבל כל פונה וכל פנייה. במהלך ההתנדבות, נערכות השתלמויות מקצועיות וקבוצות למידה שונות המעניקות למתנדבים הפעילים העשרה וכלים להתמודדות.

לרשותך שני מסלולים התנדבות לבחירה: באינטרנט ובטלפון.

במקביל לקורס העיוני הקבוצתי מתקיים פרק של התנסות מעשית על הקו/באינטרנט, בין אם מדובר בהאזנות וחונכות במענה טלפוני או במענה מקוון (למייל או בצ'אט), תוך קבלת הדרכה אישית ומשוב מחונך אישי.

משתתפים שסיימו את הקורס בהצלחה מתבקשים להתחייב להתנדב בער"ן לפחות שנתיים מתום הקורס. 

ניסיוננו הרב מוכיח שמרבית ממתנדבי ער"ן ממשיכים להתנדב הרבה אחרי תום ההתחייבות.

לשאול ופרטים נוספים: מירי עברי, מרכז ער"ן 076-8844402 או במייל vol@eran.org.il

תודה על הרצון הטוב ועל הנכונות להתנדב!
ד"ר שירי דניאלס – מנהלת מקצועית ארצית

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן