אנו מודים לך על הנכונות להתנדב בער"ן.
ער"ן היא עמותת מתנדבים הומניטארית המעניקה עזרה ראשונה נפשית מצילה חיים לכל פונה ומסייעת בכל מצב של מצוקה אנושית לכלל החברה הישראלית. הסיוע בער"ן ניתן בתנאים של אנונימיות וסודיות, הן מצד הפונים והן מצד המתנדבות והמתנדבים.
הצטרפו למשפחת מתנדבי ער"ן ותרמו לעשייה החשובה – בטלפון ובאינטרנט!
כל אדם מעל גיל 25 יכול להגיש את מועמדותו להתנדבות בער"ן.
מתנדבי ער"ן הנם בעלי מקצועות מכל גווני הקשת, ולאו דווקא אנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש, הם בעלי יכולת הקשבה, הבנה ואמפתיה, המסוגלים להשתתף בכאבו של הזולת.
תהליך ההצטרפות לער"ן כולל ראיונות אישיים וקבוצתיים, שמטרתם לתת למועמדים מידע מפורט על ההתנדבות ולהתרשם ממידת התאמתם לתפקיד.
ההכשרה לתפקיד כוללת קורס קבוצתי ממושך והדרכות אישיות.
מטרת ההכשרה היא להקנות למתנדבות ולמתנדבים את המשאבים הדרושים לענות לפונים לשירות ער"ן בשני מישורים:
למידה חווייתית ופיתוח מיומנויות ההקשבה.
תוכל/י לבחור אם ברצונך להתנדב לשירות האינטרנט או הטלפון של ער"ן.
אנו מזמינים אותך להיכנס ולקרוא יותר על ההתנדבויות השונות ולבחור את ההתנדבות המתאימה לך ביותר.
שירות ער"ן בטלפון פועל מזה 52 שנה למען אנשים הנמצאים במצוקה, 24 שעות ביממה, כל ימות השנה.
הסיוע מתבטא בהקשה ובאמפתיה לפונה, בחשיבה משותפת על דרכי התמודדות עם הבעיות שהפונה מעלה ובמקרה הצורך, בהפניה לגופים מקצועיים רלוונטיים.
בער"ן פועל קו חם לאוכלוסייה הכללית וכן קווים מיוחדים:
קו סיוע לחייל ולחיילת ובני משפחתם, קו ייעודי לניצולי שואה, שירותי סיוע לאימהות ואבות אחרי לידה, קו סיוע לדוברי ערבית, קו סיוע לקהילה החרדית, סיוע מקצועי מיוחד לעולים בשפות: אנגלית, רוסית, אמהרית, צרפתית וספרדית.
בדומה לעקרונות המתוארים בספרות המאפיינים שירותים סיוע טלפוני בעולם, קיימים חמישה עקרונות מרכזיים המאפיינים את שירותי קווי הסיוע החמים בער"ן:
אנונימיות של הפונים, אנונימיות של המתנדבים, מתנדבים מאומנים, נגישות וזמינות.
המועמדים למענה הטלפוני עוברים קורס הכשרה של ער"ן, בתהליך חוויתי הנמשך כארבעה חודשים, ומתחייבים להתנדב 3 משמרות בחודש (משמרת הנה 4 שעות).
שירותי ער"ן ברשת כוללים סיוע דרך המילה הכתובה בצ'אט, וואטסאפ, פורום, מייל ומסרונים.
כל אדם מעל גיל 25 יכול להגיש את מועמדותו להתנדבות בער"ן.
המטרות והעקרונות של שירות ער"ן באינטרנט
המועמדים לשירות האינטרנט עוברים קורס הכשרה של ער"ן, בתהליך חווייתי הנמשך כשלושה חודשים, ומתחייבים להתנדב 4 משמרות בחודש (שעתיים בכל משמרת פעם בשבוע).
קבלת המלצה (לסטודנטים) – תנאי סף של התנדבות בשירות האינטרנט
1201 מכל טלפון וברשת בצ'אט וואטסאפ באתר – www.eran.org.il
עמותת ער"ן מפעילה את הקו החם הגדול ביותר בישראל, המעניק מעל ל-50 שנה סיוע בטלפון ובאינטרנט לכל אדם שחווה קושי או מצוקה רגשית ומספק אוזן קשבת, מידע והכוונה במידת הצורך לגורמים מקצועיים מתאימים בקהילה, תוך שמירה על אנונימיות מוחלטת של כל פונה, 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה.
השירות ניתן על ידי כ-1,600 מתנדבים אשר פרוסים על פני סניפים ושלוחות בכל רחבי הארץ והעולם : תל חי, עמק יזרעאל, כרמיאל, חיפה, קריית ביאליק, חדרה, נתניה, כפ"ס, ת"א, ראשל"צ, ירושלים, באר שבע וסניף אינטרנט ארצי.
פרוייקט "קהילה תומכת מרחוק"– ישראלים וישראליות המתגוררים בחו"ל מתנדבים בער"ן מסניפים ושלוחות באוסטרליה, קנדה וארה"ב – פאלו-אלטו, ניו ג'רזי, ניו-יורק מנהטן, סיאטל, בוסטון ולאס וגאס.
בשנה האחרונה מתנדבי ער"ן סייענו ליותר מ-305,000 פניות מתוכם הצילו את חייהם של כ-1,000 פונים בסיכון אובדני מידי. חלק מפעילות העמותה מהווה עזרה נפשית מונעת וסיוע לפונים המוצאים בער"ן מענה בעת משבר.
הצטרפו למשפחת מתנדבי ער"ן בכל רחבי הארץ ותרמו לעשייה החשובה!
כל אדם מעל גיל 25 יכול להגיש את מועמדותו להתנדבות בער"ן. מתנדבי ער"ן הנם בעלי מקצועות מכל גווני הקשת, ולאו דווקא אנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש, הם בעלי יכולת הקשבה, הבנה ואמפתיה, המסוגלים להשתתף בכאבו של הזולת. תהליך ההצטרפות לער"ן כולל ראיונות אישיים וקבוצתיים, שמטרתם לתת למועמדים מידע מפורט על ההתנדבות ולהתרשם ממידת התאמתם לתפקיד.
ההכשרה לתפקיד כוללת קורס קבוצתי ממושך והדרכות אישיות.
מטרת ההכשרה היא להקנות למתנדבים את המשאבים הדרושים לענות לפונים לשירות ער"ן. מישור אחד של למידה חוויתית, ובו מתקרבים המשתתפים אל מגוון הרגשות האנושיים שבהם ייתקלו בעבודתם ליד הטלפון או האינטרנט. מישור נוסף הוא פיתוח מיומנויות של הקשבה ותקשורת בין אישית בכלל, ובמצבי מצוקה בפרט. כמו כן נלמד חומר עיוני בתחומים מקצועיים שונים הקשורים במגוון הפניות לער"ן כגון: סיוע לניצולי שואה וקשישים, מצוקות בני נוער ויחסים במשפחה, סיוע לחייל ומשפחתו, סיוע לנפגעות התקפה מינית, בדידות וחרדות, בריונות ברשת, שיימינג, דימוי עצמי והפרעות אכילה, זהו מינית וכדומה. ההשתתפות בקורס מחייבת מעורבות רגשית פעילה, וחשיפה למידע בנושאים בתחום בריאות הנפש. במהלך הקורס מקבל המתנדב הדרכה אישית מחונך וותיק.
ההשתתפות בקורס כרוכה בהשתתפות חד פעמית בעלות של ₪500.
ההתנדבות בער"ן מעניקה סיפוק רב, כאשר הוא מקבל מן הפונה הד חיובי למאמציו, וכאשר הנתינה שלו נושאת פרי. עם זאת עלול המתנדב לחוש פעמים תסכול מקוצר ידו לסייע. המתנדב אינו יכול לבחור את השיחות המגיעות אליו, ועליו לקבל כל פונה וכל פנייה. במהלך ההתנדבות, נערכות השתלמויות מקצועיות וקבוצות למידה שונות המעניקות למתנדבים הפעילים העשרה וכלים להתמודדות.
לרשותך שני מסלולים התנדבות לבחירה: באינטרנט ובטלפון.
במקביל לקורס העיוני הקבוצתי מתקיים פרק של התנסות מעשית על הקו/באינטרנט, בין אם מדובר בהאזנות וחונכות במענה טלפוני או במענה מקוון (למייל או בצ'אט), תוך קבלת הדרכה אישית ומשוב מחונך אישי.
משתתפים שסיימו את הקורס בהצלחה מתבקשים להתחייב להתנדב בער"ן לפחות שנתיים מתום הקורס.
ניסיוננו הרב מוכיח שמרבית ממתנדבי ער"ן ממשיכים להתנדב הרבה אחרי תום ההתחייבות.
לשאלות ופרטים נוספים: מרכז ער"ן 076-8844402 או במייל vol@eran.org.il
תודה על הרצון הטוב ועל הנכונות להתנדב!
ד"ר שירי דניאלס – מנהלת מקצועית ארצית
צור קשר
עמותת ער"ן מעניקה שירות הומניטרי, המציע עזרה ראשונה נפשית בטלפון ובאינטרנט, 24 שעות ביממה, בכל ימות השנה, תוך הקפדה גמורה על סודיות ועל אנונימיות.
ער"ן בעלת מעמד יועץ מיוחד למועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם משנת 2017.