מרכז הכשרה

כי עזרה ראשונה נפשית אפשר ללמוד

ניהול מקצועי: ד"ר שירי דניאלס – מנהלת מקצועית ארצית

מטרות ההכשרה

  • פיתוח התפיסה והקניית מיומנויות הנדרשות בדיאלוג משמעותי ובשיחה המסייעת באמצעות התנסות עצמית ותרגול.
  • הגברת המודעות לתהליכים אישיים ובין-אישיים במתן סיוע רגשי. 
  • איתור וזיהוי סימני מצוקה רגשית והקניית דרכי התמודדות עם משבר ואסטרטגיות להגשת תמיכה.
  • הטמעת ערכים של הקשבה, אמפטיה וסובלנות.
  • טיפוח מיומנויות רפלקטיביות בתחום הגשת סיוע רגשי לפרט.
  • הכרות עם אוכלוסיות בעלות מאפיינים ייחודיים (עולים, מתבגרים, קשישים, חיילים, ניצולי שואה, נכי צה"ל, גמלאים ועוד). 
  • ולמידה של אסטרטגיות מותאמות למתן סיוע רגשי.

תחומי תוכן

מחשב

עזרה ראשונה נפשית ותמיכה רגשית

  • תמיכה רגשית פנים אל פנים, באמצעות הטלפון והאינטרנט
  • יחסי עוזר ונעזר – עקרונות בתהליך הגשת עזרה ראשונה נפשית ותמיכה רגשית.

יחסי הקשבה ואמפטיה כבסיס לקשר: 

  • לימוד טכניקות ושיפור מיומנויות ניהול שיחה.
  • יצירת הקשר המסייע ויחסי עוזר – נעזר.
  • אתיקה וגבולות בהגשת סיוע רגשי.
  • השלכות במתן סיוע רגשי על המסייע.

ניהול מתנדבים ועובדים

  • שימור מתנדבים ועובדים.
  • יצירת מוטיבציה והנעת מתנדבים ועובדים.
  • מתן וקבלת משוב: התמודדות עם ביקורת והערכה

 
אני כנותן שירות: 

  • המפגש בין נותן השירות לפונה.
  • התמודדות עם השלכות תהליך מתן שירות על העובד.
  • ניהול עובדים בשעת חירום ומצוקה: ארגז הכלים של המנהל

דיאלוג משמעותי

  • דרכי ראיון והקניית מיומנויות: הקשבה, שיקוף,שאילת שאלות והעצמה. 
  • תקשורת בין אישית – סגנונות וחסמים. 
  • אסטרטגיות לניהול כעס.

 מעגל החיים

  • התמודדות ילדים עם פחד וחרדה.
  • גיל ההתבגרות: מאפיינים, סיכויים וסיכונים, יחסים עם ההורים ועם קבוצת השווים.
  • זקנה והזדקנות: תהליכים התפתחותיים והשלכות רגשיות.

לחץ, חרום ומשבר

  • התמודדות עם חרדה ומאפייניה.
  • בניית חוסן נפשי והתמודדות עם מצבי לחץ וטראומה על רקע אישי, משפחתי, מקצועי ולאומי.
  • להציל את המציל ולסייע למסייע: התמודדות עם שחיקה.
  • הפעלת קו חם בחרום.

 מניעת אובדנות

  • היקף, מניעים וזיהוי סימני מצוקה.
  • הערכת מסוכנות.
  • אסטרטגיות מענה ומניעה.

במסגרת ההכשרה

  • יירכש ידע וילמדו מושגים תיאורטיים בנושאים השונים.
  • יתקיים דיון על דילמות רלוונטיות תוך התוויה של עקרונות פעולה.
  • יתבצע תהליך של פיתוח מיומנויות וכישורים רלוונטיים דרך התנסויות וסימולציות.
  • ינותחו אירועים מחיי העבודה ויבוצע קישור בין תכני.
  • התוכנית לבין חיי המשתתפים ואתגרי העבודה.

הנחיה

מנחים מקצועיים מתחום מדעי החברה/הטיפול/הייעוץ בעלי ניסיון בהנחיה קבוצתית.
ניהול וליווי אקדמי: ד"ר שירי דניאלס – מנהלת מקצועית ארצית. 

קהל יעד

  • ארגונים ציבוריים
  • חברות עסקיות
  • מסגרות חינוכיות ואקדמיות
      עמותות
  • קבוצות למידה
סימני מצוקה

לקבלת מידע נוסף והצעה מותאמת אישית כתבו לנו וניצור קשר בהקדם:

ער"ן מבצעת הכשרות למנהלים, לאנשי מקצועות הטיפול והייעוץ, לאנשי חינוך, לצוותים מקצועיים שונים ולציבור הרחב על כל מגזריו:

בזק  בנק הפועלים – משרד ראש הממשלה  קופת חולים מכבי  קופת חולים כללית   צה"ל  שירות בתי הסוהר   ביטוח לאומי – מנהל החינוך, שפ"י ומשרד החינוך – מכללת תל-חי  המרכז הבין תחומי  – אוניברסיטת תל-אביב – בית חולים שניידר – רשויות מקומיות ועיריות –  עמותת ידיד  המרכז לנפגעות תקיפה מינית – תכנית קרב  ויצו – לשכות התעסוקה  – קבוצת מגדל רשת אורט YES – מיל"ם – רשות המיסים – מכללת דוד ילין עמותת בעצמי – רפא"ל מפעם  פקוד העורף – מדריכי קידום נוער –עמותת נט"ל צוותים מקצועיים בחו"ל המתמודדים עם ארועי חירום ומשבר רחבי היקף.

 

דילוג לתוכן