אודותינו

ער"ן – כי גם לאנשים חזקים יש רגעים חלשים.

עמותת ער"ן מעניקה שירות התנדבותי הומניטרי, המציע עזרה ראשונה נפשית מצילה חיים בטלפון ובאינטרנט, לכלל הציבור הישראלי על כל מגזריו, 

בצורה אנונימית ומידית, 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע.

מקשיבים לך תמיד

כל אחד ואחת מאיתנו, ומהקרובים לנו נתקל במהלך החיים ברגעים קשים.
לעיתים המשבר קשה ונוצרת תחושת חוסר אונים וצורך באוזן קשבת וכתף תומכת שתכוון ותחזק מבלי לשפוט.

מעל לחמישה עשורים שמתנדבי ער"ן והצוות המקצועי מושיטים יד לאנשים במצבי לחץ ומשבר, בדיסקרטיות, ובצנעה.
מגוון הפניות לער"ן הוא רחב וכולל בין היתר התמודדות עם בדידות, לחץ וחרדה, טראומה, דיכאון וכאב נפשי, אובדנות, משברי גיל ההתבגרות,
בריונות ברשת, אלימות, התעללות, הפרעות אכילה, דימוי עצמי וזהות מינית, זוגיות ויחסים במשפחה, מצוקת ניצולי השואה, מצוקות בשירות הצבאי, זוגיות ויחסים אישיים ועוד.

הקמת ער"ן

ער"ן הוקמה בירושלים בשנת 1971 ע"י גב' מריה ברטה זסלני לזכר בעלה, דר' אריה זסלני.
דר' זסלני שימש במשך כ-18 שנים כמנהל שירותי הנפש של בתי הספר בירושלים, וכן כיועץ פסיכיאטרי בעיריית ירושלים.
הוא התמחה בטיפול באנשים אובדניים והצליח להניא רבים מלהתאבד. זסלני נפטר בשנת 1968 והוא בן 57.
לאחר מותו, ייסדה רעייתו מריה ברטה את ארגון ער"ן המתמחה במתן עזרה נפשית בטלפון לאנשים במצוקה.
הארגון, שסניפו הראשון שכן בביתה של זסלני, הפך לעמותה ארצית ולה רשת של מתנדבים בכל רחבי הארץ.

כיום מפעילה ער"ן את הקו החם הגדול בישראל ומעניקה שירותי עזרה נפשית בטלפון ובאינטרנט, לכלל הציבור הישראלי על כל מגזריו, בצורה אנונימית ומידית.
בשנה החולפת העניקו מתנדבי ער"ן מענה וסיוע ללמעלה מ- 300,000 פניות, ומצילים את חייהם של  כ- 1,000 ישראלים וישראליות.

המתנדבות והמתנדבים שלנו

מתנדבי ער"ן הם א.נשים מרקע מקצועי מגוון. לכולם אוזן קשובה, לב פתוח ונכונות לסייע לכל אדם בכל מצוקה של הנפש.
המתנדבים עוברים הליכי מיון קפדניים ולאחריהם הכשרה ממושכת המקנה להם מיומנות להגשת עזרה ראשונה נפשית בטלפון או באינטרנט.
למעלה מ – 1,600 מתנדבי ער"ן ב – 17 סניפים ברחבי הארץ ובעולם,  מתל חי שבצפון ועד באר שבע בדרום, בצפון אמריקה ובאוסטרליה.

מתנדבי ער"ן מעניקים מענה 24 שעות ביממה, כל ימות השנה, באנונימיות וקשובים לכל אדם במצוקה.

ער"ן זקוקה למתנדבים בכל השפות. להתנדבות לחצו כאן 

ייעוד העמותה

► להיות כתובת זמינה בטלפון ובאינטרנט לכל אדם שחווה קושי או מצוקה רגשיים, ולספק סיוע נפשי ראשוני ומידע, תוך שמירה על סודיות ואנונימיות
► להוות גוף לאומי מרכזי בתחום הסיוע הנפשי הראשוני.
► ליזום ולקחת חלק בפרויקטים לאומיים ובינלאומיים בתחום בריאות הנפש, הרווחה והחוסן החברתי.
► לקדם את ערכי ההקשבה והאמפטיה בחברה הישראלית.

ער"ן מעניקה תמיכה לעשרות אלפי פונים ומפעילה קווים חמים העומדים לרשות אוכלוסיות שונות בסיכון:

ער"ן לחיילת ולחייל ובני משפחותיהם – חייגו 1201 שלוחה 5 או  2201* 
תקופת השירות הצבאי מזמנת קשיים ולחצים מיוחדים. חיילות וחיילים והוריהם החווים קושי או השרויים במצוקה מוזמנים לפנות לער"ן, לשוחח ולהתייעץ, לקבל סיוע רגשי, מידע וכלים להתמודדות עם הקושי והחששות. השירות מוענק בטלפון 2201* או באתר ער"ן בצ'אט ובוואטסאפ באופן מיידי, אנונימי ודיסקרטי לכלל משרתי צה"ל בסדיר ובקבע.

 ער"ן לצעירים ובני נוער  –  ברשת (צ'אט| ווטסאפ| פורום| מייל| מסורנים) או בטלפון 1201 

לער"ן מגיעות מידי שנה עשרות אלפי פניות של ילדים ובני נוער המתלבטים בבעיות במשפחה, בעיות בין חברים, דחייה חברתית, התעללות מינית, גופנית או נפשית.
מתנדבי ער"ן עוברים הכשרה מיוחדת כדי לסייע לילדים ובני נוער להתמודד עם בעיותיהם המיוחדות.

קו מיוחד לניצולי שואה – בקו חינם  1-800-24-1201 או בקו 1201 שלוחה 4

עזרה ראשונה נפשית והקשבה לניצולי שואה ובני משפחותיהם אשר מקבלים בער"ן סיוע נפשי, תמיכה רגשית ומידע לשירותים משלימים מסביב לשעון.

שירות תמיכה רגשית וסיוע לאימהות ואבות אחרי לידה  –  ברשת (צ'אט| ווטסאפ| מייל| מסרונים) או בטלפון 9061*

הימים שלאחר לידה מלאים בעומס רגשי על כל סוגיו. החוויות שסובבות את ההורים נעות בין התרגשות, שמחה ואהבה גדולה, לדאגה, חרדה, בלבול, כאב ועוד.

כל קשת הרגשות לגיטימית ודורשת הכלה, קבלה ומענה.

מתנדבי ער"ן עוברים הכשרה מיוחדת כדי לסייע לאימהות ואבות בשנים הראשונות לאחר הלידה והרחבת התא המשפחתי ולסייע להם להתמודד עם המצוקות השונות המתלוות לתהליך.

ער"ן בערבית – 1201 שלוחה מס' 2
בשעות מצוקה וחרדה, ובכל נושא, מעדיף הפונה לדבר בשפתו. בקווי ער"ן בערבית פועלים מתנדבים דוברי ערבית, המתמצאים בבעיות המיוחדות הקיימות
במגזר הערבי והדרוזי בישראל.

ער"ן באנגלית – חייגו 1201 שלוחה מס' 10
בשעות מצוקה וחרדה, ובכל נושא, מעדיף הפונה לדבר בשפתו. בקווי ער"ן באנגלית פועלים מתנדבים דוברי אנגלית המעניקים סיוע ומקשיבים לכם.

ער"ן ברוסית –  1201 שלוחה מס' 3

למעלה ממיליון עולים מתמודדים עם קשיי קליטה בחברה הישראלית, קשיים חברתיים, תעסוקתיים והתנהגותיים, מתנדבי ער"ן כאן להעניק עזרה ראשונה נפשית בשפתם.

ער"ן בשפות שירות לעולים חדשים בשיתוף מרכז הקליטה – חייגו 3201* 
בשעות מצוקה וחרדה, ובכל נושא, מעדיף הפונה לדבר בשפתו. הקו החדש לעולים חדשים מציע שירות ייחודי מותאם המעניק סיוע נפשי ע"י אנשי מקצוע 

בימים א-ה' בין השעות 16:00- 21:00 בשפות: אנגלית, רוסית, אמהרית, צרפתית וספרדית. 

מעבר לשעות המענה ניתן להשאיר הודעה ואנשי המקצוע של ער"ן יחזרו אליכם וישוחחו עמכם.

ער"ן באינטרנט  – שירותי סיוע ברשת

"גם לאנשים חזקים יש רגעים קשים" ולחלקם קל יותר לחשוף את עולמם הפנימי ולבטא רגשות בצורה חופשית באמצעות כתיבה מאשר באמצעות דיבור.
מתנדבי ער"ן בשירות האינטרנט זמינים לתת מענה מקוון ברשת בכל ימות השבוע, כולל שבתות וחגים, בין השעות 08:00 בבוקר ועד חצות. 

עמותת ער"ן מפעילה מזה כ 15 שנה מוקד מתנדבים באמצעות שירות האינטרנט אשר נותן מענה ב- צ'אט אישי, וואטסאפ, פורום, עזרה במייל או מסרוני SMS.

בשנה האחרונה חל גידול של כ 40% במספר הפניות ומתנדבי ער"ן באינטרנט העניקו סיוע לכ –66,500 פניות, כ- 40% מהפניות הינן מילדים , צעירים ובני נוער.

מתנדבי ער"ן מתמודדים עם פניות יומיומיות מילדים בגילאי 10 ומעלה המתמודדים עם חרדות וקשיים חברתיים ואישיים, בני נוער מתבגרים המתמודדים עם לחצי חברה, בריונות ברשת , 

זוגיות ויחסים, זהות מינית והפרעות אכילה, נידוי חברתי ועוד.

ער"ן בשעת חירום

בתקופה של מתח ביטחוני גובר הצורך בקבלת עזרה מהירה וזמינה. במצבי חירום כגון אלה באה לידי ביטוי ייחודה של ער"ן – היכולת שלנו לתת שירות מיידי, אנונימי ובלתי אמצעי.

קשרי ער"ן בעולם

ער"ן חברה בארגון הבינלאומי IFOTES- הפדרציה הבינ"ל של ארגוני סיוע באמצעות הטלפון https://www.ifotes.org, וכן בארגון הגג לסיוע לנוער CHI

מקורות מימון וגיוס תרומות 

לצורך מימון פעילותה ער"ן נשענת על תמיכות ותרומות מהציבור הרחב, מהמגזר העסקי, מקרנות בארץ ובחו"ל ומתמיכת הממשלה ורשויות מקומיות.

מטה התרמה ארצי : חייגו 6407* או 1-700-70-1201.  לתרומות אונליין לחץ כאן
מטה ער"ן : ת.ד. 7137 נתניה מיקוד 42170 טל: 076-8844402  פקס: 09-8848334  – eran1201@eran.org.il

מס' עמותה  – 580030047 , חשבון בנק  363200/50 סניף 648 בנק לאומי אלוני השרון.
לער"ן אישור לתרומה לפי סעיף 46 א', אישור ניהול תקין, תו מידות, ער"ן קיבלה את אות מידות כעמותה האפקטיבית לשנת 2013

דילוג לתוכן