ההתמודדות עם נגיף הקורונה מייצרת אתגרים מגוונים, אחד מהם הוא הקושי שבריחוק חברתי, בידוד מתמשך וההשלכות האפשריות על בריאות הנפש. ער"ן ופייסבוק כאן כדי לעזור ולתת לכם כלים שיסייעו בהתמודדות עם לחץ נפשי בתקופה הזו.

העמוד הבא כולל כלים פרקטיים וטיפים שרוכזו על ידי המומחים של ער"ן והוכחו כמסייעים בהפחתת לחץ נפשי ומתח ותורמים לשיפור מצב הרוח בתקופת הבידוד.

אם אתם מרגישים שאתם צריכים לדבר עם מישהו, 1,400 מתנדבי ער"ן עומדים לרשותכם
בצ'אט, בטלפון ובפורום של ער"ן, 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע.

עוברים את הלבד יחד

כלים וטיפים להפחתת מתח ולחץ בתקופה הקורונה

מאת ד"ר שירי דניאלס

מידע אמין מפחית חרדה

  • התבססו על מקורות מידע אמינים ומוכרים. תוכלו למצוא מידע ממקורות רשמיים במרכז המידע של פייסבוק בנושא נגיף הקורונה, שכולל עדכונים ממשרד הבריאות.
  • הישמעו להנחיות משרד הבריאות המקנות תחושת שליטה.
  • למדו כיצד לשמור על עצמכם ועל הסובבים אתכם בתקופה הקרובה.
  • הימנעו מהצפה במידע – קבעו זמנים קבועים להתעדכנות מהירה.
  • הימנעו מצפיה בתכנים מעוררי חרדה.
  • העדיפו מידע על דרכי ההתמודדות וההתגוננות ופחות מידע על היקף ההתפשטות.

שמרו על שגרה

  • סדר יום והרגלים מייצרים תחושת ביטחון
  • נסו לשמור על זמנים קבועים של קימה, מנוחה ושינה
  • הקפידו על זמני ארוחות קבועים ועל תזונה בריאה
  • שמרו על איזון ותנו מקום לתפקידים השונים בחיים – כבני משפחה, כקולגות לעבודה, כחברים בקבוצה

חשיבה חיובית תורמת לרווחה הנפשית

  • שירותי הרפואה מתקדמים וכל יום שעובר מקרב אותנו למציאת טיפול וחיסון
  • אופטימיות מקדמת התמודדות
  • האמינו בעצמכם וחזקו תחושת מסוגלות: בכולנו תעצומות נפש שהוכיחו עצמן בעבר

הישארו מחוברים

  • הטכנולוגיה מאפשרת לנו לשמור על קשר גם מרחוק. שיחות וידאו עם מספר חברים או בני משפחה יחד יכולות לסייע בגיבוש תחושת שייכות ותמיכה.
  • שתפו חברים ובני משפחה ברגשות שלכם. הקפידו לשמור על קשר מרחוק עם המשפחה והחברים ולהיות חלק מקהילות בנושאים שחשובים לכם או גורמים לכם הרגשה טובה. חשבו עם מי נוח לכם לשתף את הרגשות שלכם ואל תהססו לעשות זאת.
  • תמיד טוב להתחבר מרחוק לאנשים שאנחנו לא יכולים לפגוש. יחד עם זאת, חשוב להישאר מחוברים גם למי שסביבנו בבית ולמצוא זמן לפעילות פיזית משותפת.
  • כשאתם מציעים עזרה ותמיכה זה יכול לעזור גם לכם לשמור על מצב רוח טוב יותר. אפשר להיות פעילים בקהילה ולהציע עזרה לחברים ומשפחה גם מרחוק בוואטסאפ, בפייסבוק, בטלפון או בכל דרך אחרת.

הישארו אקטיביים

  • התמקדו ביש במקום בחסר: אילו פעילויות מהנות ביכולתכם עדין לבצע?
  • היעזרו באסטרטגיות מפחיתות חרדה שנכונות לכם: פעילות גופנית, עיסוק באומנות וביצירה, נשימה עמוקה, דמיון מודרך או מדיטציה קצרה, האזנה למוסיקה מעוררת השראה או קריאה
  • הקפידו על פעילות גופנית ותנועה גם במרחב הביתי

בטאו את רגשותיכם

  • אל תפחדו מהפחד. כל רגש הוא לגיטימי. אל תשפטו את עצמכם לחומרה.
  • תגובות הלחץ והחרדה הנן טבעיות ומובנות על רקע מצב החירום.
  • שתפו חברים ובני משפחה בתחושות ותגלו שאינכם בודדים לעת צרה.
  • הציעו גם לסובבים תמיכה
  • תכננו תכניות לעתיד והפיחו תקוה, שוחחו על פעילויות וטיולים אחרי הסערה.

ההתמודדות עם נגיף הקורונה מייצרת אתגרים מגוונים, אחד מהם הוא הקושי שבריחוק חברתי, בידוד מתמשך וההשלכות האפשריות על בריאות הנפש. ער"ן ופייסבוק כאן כדי לעזור ולתת לכם כלים שיסייעו בהתמודדות עם לחץ נפשי בתקופה הזו.

העמוד הבא כולל כלים פרקטיים וטיפים שרוכזו על ידי המומחים של ער"ן והוכחו כמסייעים בהפחתת לחץ נפשי ומתח ותורמים לשיפור מצב הרוח בתקופת הבידוד.

אם אתם מרגישים שאתם צריכים לדבר עם מישהו, 1,400 מתנדבי ער"ן עומדים לרשותכם
בצ'אט, בטלפון ובפורום של ער"ן, 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע.

עוברים את הלבד יחד

כלים וטיפים להפחתת מתח ולחץ בתקופה הקורונה

מאת ד"ר שירי דניאלס

מידע אמין מפחית חרדה

  • התבססו על מקורות מידע אמינים ומוכרים. תוכלו למצוא מידע ממקורות רשמיים במרכז המידע של פייסבוק בנושא נגיף הקורונה, שכולל עדכונים ממשרד הבריאות.
  • הישמעו להנחיות משרד הבריאות המקנות תחושת שליטה.
  • למדו כיצד לשמור על עצמכם ועל הסובבים אתכם בתקופה הקרובה.
  • הימנעו מהצפה במידע – קבעו זמנים קבועים להתעדכנות מהירה.
  • הימנעו מצפיה בתכנים מעוררי חרדה.
  • העדיפו מידע על דרכי ההתמודדות וההתגוננות ופחות מידע על היקף ההתפשטות.

שמרו על שגרה

  • סדר יום והרגלים מייצרים תחושת ביטחון
  • נסו לשמור על זמנים קבועים של קימה, מנוחה ושינה
  • הקפידו על זמני ארוחות קבועים ועל תזונה בריאה
  • שמרו על איזון ותנו מקום לתפקידים השונים בחיים – כבני משפחה, כקולגות לעבודה, כחברים בקבוצה

חשיבה חיובית תורמת לרווחה הנפשית

  • שירותי הרפואה מתקדמים וכל יום שעובר מקרב אותנו למציאת טיפול וחיסון
  • אופטימיות מקדמת התמודדות
  • האמינו בעצמכם וחזקו תחושת מסוגלות: בכולנו תעצומות נפש שהוכיחו עצמן בעבר

הישארו מחוברים

  • הטכנולוגיה מאפשרת לנו לשמור על קשר גם מרחוק. שיחות וידאו עם מספר חברים או בני משפחה יחד יכולות לסייע בגיבוש תחושת שייכות ותמיכה.
  • שתפו חברים ובני משפחה ברגשות שלכם. הקפידו לשמור על קשר מרחוק עם המשפחה והחברים ולהיות חלק מקהילות בנושאים שחשובים לכם או גורמים לכם הרגשה טובה. חשבו עם מי נוח לכם לשתף את הרגשות שלכם ואל תהססו לעשות זאת.
  • תמיד טוב להתחבר מרחוק לאנשים שאנחנו לא יכולים לפגוש. יחד עם זאת, חשוב להישאר מחוברים גם למי שסביבנו בבית ולמצוא זמן לפעילות פיזית משותפת.
  • כשאתם מציעים עזרה ותמיכה זה יכול לעזור גם לכם לשמור על מצב רוח טוב יותר. אפשר להיות פעילים בקהילה ולהציע עזרה לחברים ומשפחה גם מרחוק בוואטסאפ, בפייסבוק, בטלפון או בכל דרך אחרת.

הישארו אקטיביים

  • התמקדו ביש במקום בחסר: אילו פעילויות מהנות ביכולתכם עדין לבצע?
  • היעזרו באסטרטגיות מפחיתות חרדה שנכונות לכם: פעילות גופנית, עיסוק באומנות וביצירה, נשימה עמוקה, דמיון מודרך או מדיטציה קצרה, האזנה למוסיקה מעוררת השראה או קריאה
  • הקפידו על פעילות גופנית ותנועה גם במרחב הביתי

בטאו את רגשותיכם

  • אל תפחדו מהפחד. כל רגש הוא לגיטימי. אל תשפטו את עצמכם לחומרה.
  • תגובות הלחץ והחרדה הנן טבעיות ומובנות על רקע מצב החירום.
  • שתפו חברים ובני משפחה בתחושות ותגלו שאינכם בודדים לעת צרה.
  • הציעו גם לסובבים תמיכה
  • תכננו תכניות לעתיד והפיחו תקוה, שוחחו על פעילויות וטיולים אחרי הסערה.

דאגו לקבל סיוע

  • היו מודעים לסימני אזהרה המעידים על עוצמת מצוקה גבוהה
  • אל תישארו לבד עם החרדה ופנו ללא היסוס לקבלת עזרה
  • לשירות המיוחד של ער"ן חייגו 1201 שלוחה 6 או פנו לסיוע ער"ן באינטרנט באמצעות צ'אט ופורום
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן