מתנדבים לער"ן

אנו מודים לכם על נכונותכם להתנדב בער"ן. 
ער"ן הוא שירות מתנדבים הומניטארי המגיש סיוע נפשי בטלפון ובאינטרנט לכל פונה ומסייע בכל מצב של מצוקה אנושית
לכלל החברה הישראלית. הסיוע בער"ן ניתן בתנאים של אנונימיות וסודיות.

הצטרפו למשפחת מתנדבי ער"ן בכל רחבי הארץ ותרמו לעשייה החשובה – בטלפון ובאינטרנט !

כל אדם מעל גיל 23 יכול להגיש את מועמדותו להתנדבות בער"ן.
מתנדבי ער"ן הנם בעלי מקצועות מכל גווני הקשת, ולאו דווקא אנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש, הם בעלי יכולת הקשבה, הבנה ואמפתיה, המסוגלים להשתתף בכאבו של הזולת.
תהליך ההצטרפות לער"ן כולל ראיונות אישיים וקבוצתיים, שמטרתם לתת למועמדים מידע מפורט על ההתנדבות ולהתרשם ממידת התאמתם לתפקיד. ההכשרה לתפקיד כוללת קורס קבוצתי ממושך והדרכות אישיות.
מטרת ההכשרה היא להקנות למתנדבים את המשאבים הדרושים לענות לפונים לשירות ער"ן בשני מישורים :
למידה חוויתית ופיתוח מיומנויות ההקשבה.

תוכל/י לבחור אם ברצונך להתנדב לשירות האינטרנט או הטלפון של ער"ן.
אנו מזמינים אותך להיכנס ולקרוא יותר על ההתנדבויות השונות ולבחור את ההתנדבות המתאימה לך ביותר.

מתנדבים לער"ן

1201 מכל טלפון ובאינטרנט – www.eran.org.il

ער"ן הינו הקו החם הגדול ביותר בישראל, המעניק זה 45 שנים סיוע בטלפון ובאינטרנט לכל אדם שחווה קושי או מצוקה רגשית ומספק אוזן קשבת,
מידע והכוונה במידת הצורך לגורמים מקצועיים מתאימים בקהילה, תוך שמירה על אנונימיות מוחלטת של כל פונה, 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה.
השירות ניתן על ידי כ- 1,200 מתנדבים אשר פרוסים על פני 13 סניפים ושלוחות בכל רחבי הארץ :
תל חי, עמק יזראעל, כרמיאל, חיפה, קרית ביאליק, חדרה, נתניה, כפ"ס, ת"א, ראשל"צ, ירושלים, באר שבע וסניף האינטרנט.

בשנה האחרונה מתנדבי ער"ן סייענו לכ – 180,000 פניות מתוכם הצילו את חייהם של כ  800 פונים בסיכון אובדני מידי
חלק מפעילות העמותה מהווה רפואה מונעת וסיוע לפונים המוצאים בער"ן מענה בעת משבר.

הצטרפו למשפחת מתנדבי ער"ן בכל רחבי הארץ ותרמו לעשייה החשובה !

כל אדם מעל גיל 23 יכול להגיש את מועמדותו להתנדבות בער"ן.
מתנדבי ער"ן הנם בעלי מקצועות מכל גווני הקשת, ולאו דווקא אנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש, הם בעלי יכולת הקשבה, הבנה ואמפתיה, המסוגלים להשתתף בכאבו של הזולת.
תהליך ההצטרפות לער"ן כולל ראיונות אישיים וקבוצתיים, שמטרתם לתת למועמדים מידע מפורט על ההתנדבות ולהתרשם ממידת התאמתם לתפקיד. 
ההכשרה לתפקיד כוללת קורס קבוצתי ממושך והדרכות אישיות.
מטרת ההכשרה היא להקנות למתנדבים את המשאבים הדרושים לענות לפונים לשירות ער"ן. מישור אחד של למידה חוויתית, ובו מתקרבים המשתתפים אל מגוון הרגשות האנושיים
שבהם ייתקלו בעבודתם ליד הטלפון או האינטרנט. מישור נוסף הוא פיתוח מיומנויות של הקשבה ותקשורת בין אישית בכלל, ובמצבי מצוקה בפרט.
כמו כן נלמד חומר עיוני בתחומים מקצועיים שונים הקשורים במגוון הפניות לער"ן כגון :
סיוע לניצולי שואה וקשישים, מצוקות בני נוער ויחסים במשפחה, סיוע לחייל ומשפחתו, סיוע לנפגעות התקפה מינית, בדידות וחרדות, בריונות ברשת, שיימינג,
דימוי עצמי והפרעות אכילה, זהות מינית וכדומה.
ההשתתפות בקורס מחייבת מעורבות רגשית פעילה, וחשיפה למידע בנושאים בתחום בריאות הנפש. במהלך הקורס מקבל המתנדב הדרכה אישית מחונך וותיק.

ההשתתפות בקורס כרוכה בהשתתפות חד פעמית בעלות של 500 ₪.

ההתנדבות בער"ן מעניקה סיפוק רב, כאשר הוא מקבל מן הפונה הד חיובי למאמציו, וכאשר הנתינה שלו נושאת פרי. עם זאת עלול המתנדב לחוש פעמים תסכול מקוצר ידו לסייע.
המתנדב אינו יכול לבחור את השיחות המגיעות אליו, ועליו לקבל כל פונה וכל פנייה.
במהלך ההתנדבות, נערכות השתלמויות מקצועיות וקבוצות למידה שונות המעניקות למתנדבים הפעילים העשרה וכלים להתמודדות.

לרשותך שני מסלולים התנדבות לבחירה: באינטרנט ובטלפון.

מענה באינטרנט: שירות ער"ן באינטרנט ניתן באמצעות צ'ט אישי, מייל, פורום ומסרונים SMS.
התורנויות יכולות להתקיים מכל מקום בו יבחר המתנדב לבצע את המשמרת כולל מביתו פעם בשבוע למשך שעתיים. הצטרפות ופרטים נוספים לחץ כאן
מענה טלפוני: התנדבות למענה הטלפוני של ער"ן 1201 הפועל במשך כל שעות היממה כל השנה.
התורנויות בשירות הטלפוני נעשות מהסניפים הפזורים ברחבי הארץ מתל חי בצפון ועד באר שבע בדרום פעם בשבוע למשך 4 שעות. להצטרפות ופרטים נוספים לחץ כאן

במקביל לקורס העיוני הקבוצתי מתקיים פרק של התנסות מעשית על הקו/ באינטרנט, בין אם מדובר בהאזנות וחונכות במענה טלפוני או במענה מקוון (למייל או בצ'אט),
תוך קבלת הדרכה אישית ומשוב מחונך אישי.

משתתפים שסיימו את הקורס בהצלחה מתבקשים להתחייב להתנדב בער"ן לפחות שנתיים מתום הקורס. ניסיוננו הרב מוכיח שמרבית המתנדבים ממשיכים להתנדב בער"ן הרבה אחרי תום ההתחייבות.

לשאלות ופרטים נוספים: מירי עברי, מרכז ער"ן 076-8844402 או במייל vol@eran.org.il
תודה על הרצון הטוב ועל הנכונות להתנדב!

ד"ר שירי דניאלס – מנהלת מקצועית ארצית          

התנדבות לשירותי הטלפון של ער"ן 1201


שירות ער"ן בטלפון פועל מזה 47 שנים למען אנשים הנמצאים במצוקה, 24 שעות ביממה, כל ימות השנה.
הסיוע מתבטא בהקשבה ובאמפתיה לפונה, בחשיבה משותפת על דרכי התמודדות עם הבעיות שהפונה מעלה ובמקרה הצורך, בהפניה לגופים מקצועיים רלוונטיים.
שרות אנונימי וזמין ומאפשר לכל אחד לפנות לער"ן בכל שעה, ללא צורך להזדהות.

בער"ן פועל קו לאוכלוסייה הכללית וכן קווים ייעודים: מענה בשפה הרוסית, מענה בשפה הערבית, קו לחייל וקו לניצולי שואה

בדומה לעקרונות המתוארים בספרות המאפיינים שירותי סיוע טלפוני בעולם, קיימים חמשה עקרונות מרכזיים המאפיינים את שירותי קווי הסיוע החמים בער"ן :
אנונימיות של הפונים, אנונימיות של המתנדבים, מפגש חד פעמי, מתנדבים מאומנים , נגישות וזמינות.

המועמדים למענה הטלפוני עוברים קורס הכשרה של ער"ן , בתהליך חווייתי הנמשך כארבעה חודשים, ומתחייבים להתנדב 12 שעות בחודש (ארבע שעות בכל משמרת פעם בשבוע). 

התנדבות לשירותי האינטרנט של ער"ן

שלום רב,
הננו מודים לכם על נכונותכם להתנדב לשרות המקוון של העמותה הישראלית לעזרה ראשונה נפשית (ער"ן). 

המטרות והעקרונות של שרות ער"ן באינטרנט 

•    השרות המקוון של ער"ן החל לפעול בשנת 2002 ומהווה הרחבה של השרות הטלפוני, על פי עקרונות מקצועיים ואתיים דומים לאלה של השרות הטלפוני.
•    מטרת השרות היא לספק עזרה ראשונה נפשית לכל אדם. העזרה יכולה להתבטא בתמיכה רגשית, עידוד, חיזוק, הרגעה, חשיבה על דרכי התמודדות עם הבעיה,
     התערבות בשעת משבר או הפנייה לשירותים מקצועיים.
•    העזרה ניתנת בכל מגוון הבעיות האנושיות, ללא הגבלה לסוגים מסוימים של בעיות או לקבוצות מסוימות באוכלוסייה. עיקרון זה נועד להקל על האנשים הנתונים במצוקה וזקוקים לעזרה,
     את תהליך הפנייה: הם אינם צריכים להתלבט בשאלה האם השרות אכן עונה לסוג הבעיה שלהם. 
•    התקשורת בין הפונים לבין העונים אינה מתרחשת במפגש של פנים אל פנים, אלא נעשית באמצעות הטלפון או האינטרנט. השימוש בערוצים אלה יוצר מספר תנאים המקדמים את תהליך העזרה,
     כמו זמינות גבוהה ושמירה על אנונימיות (ראו בהמשך).
•    העזרה ניתנת באמצעות התערבות לטווח קצר, כלומר הקשר בין הפונה לער"ן לבין המתנדב אינו מתמשך, וברוב המקרים הוא חד פעמי.
•    הפונים רשאים להישאר אנונימיים לאורך כל השיחה. האנונימיות עשויה לשחרר את הפונים ממעצורים של פתיחות וחשיפה אישית, הקיימים אצל חלק מן האנשים,
     כאשר זהותם ידועה לנותן העזרה. המתנדבים העונים לשיחות נשארים אנונימיים, במטרה לאפשר לפונים ל"עצב" את הדמות של העוזר בהתאם לצרכים ולרצונות שלהם.
•    הזמינות של קבלת העזרה היא גבוהה מאד, מבחינת זמן ומקום. העזרה הטלפונית בקו החם של ער"ן פועלת 24 שעות ביממה, הצא'ט משעה 14:00-02:00.
     העזרה המקוונת בפורום, מייל וסמס אינה מוגבלת בזמן בגלל האפשרות של תקשורת א-סינכרונית (מושהית).
      גם אם הוא לא יקבל את התשובה באופן מיידי, עצם האפשרות לפנות לעזרה בכל עת, עשויה להקל על המצוקה הרגשית. 

המועמדים לשירות האינטרנט עוברים קורס הכשרה של ער"ן , בתהליך חווייתי הנמשך כשלושה חודשים, ומתחייבים להתנדב 10 שעות בחודש (שעתיים בכל משמרת פעם בשבוע).

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן