עזרה ראשונה נפשית בטלפון
הפוך לעמוד הבית
לקבלת מידע באי מייל

מתנדבים לער"ן

אנו מודים לכם על נכונותכם להתנדב בער"ן. ער"ן הוא שירות מתנדבים הומניטארי, המגיש סיוע נפשי בטלפון ובאינטרנט לכל פונה, במצבים של מבוכה, מצוקה, ייאוש, דיכאון, אהבה נכזבת, ובעצם, בכל מצב של מצוקה אנושית. הסיוע ניתן בתנאים של אנונימיות וסודיות, שהם שניים מעקרונות היסוד של ער"ן.

כל אדם מעל גיל 23 יכול להגיש את מועמדותו להתנדבות בער"ן. המתנדבים בער"ן הם בעלי מקצועות מכל גווני הקשת, ולאו דווקא אנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש.

מדובר באנשים בעלי יכולת הקשבה, הבנה ואמפתיה, סבלניים, המסוגלים להשתתף בכאבו של הזולת, אך יחד עם זאת יודעים לשים גבולות ולא "לקחת על עצמם" את הנטל של האחר.

תהליך ההצטרפות לער"ן כולל ראיונות אישיים ולעיתים גם קבוצתיים, שמטרתם לתת למועמדים מידע מפורט על ההתנדבות ולהתרשם ממידת התאמתם למילוי התפקיד של תורני ער"ן. 

המועמדים שמתקבלים לקורס הכשרת תורני ער"ן באמצעות האינטרנט משתתפים בתהליך חווייתי הנמשך כשלושה חודשים, ומתחייבים להתנדב כ 10 שעות בחודש. 

קורס ההכשרה לתורני התמיכה באמצעות הטלפון נמשך כחצי שנה, מסיימי הקורס מתחייבים לבצע לפחות 12 שעות בחודש, כולל שתי תורנויות לילה בשנה. שני הקורסים כוללים מפגש קבוצתי והדרכות אישיות. המתנדב מתחייב להשתתף בהשתלמויות הנערכות בסניף.

מטרתו של קורס ההכשרה היא הקניית המשאבים הדרושים לתמיכה בפונים לעזרה ראשונה נפשית. מישור אחד של למידה הוא חווייתי, ובו מתקרבים המשתתפים אל מגוון הרגשות האנושיים שבהם ייתקלו בעבודתם. מישור נוסף הוא פיתוח מיומנויות של תקשורת בין אישית בכלל, ובמצבי מצוקה בפרט. כמו כן נלמד חומר עיוני בתחומים שונים הקשורים בפניות לער"ן. ההשתתפות בקורס מחייבת מעורבות רגשית פעילה. בקורס מועברת גם אינפורמציה הנוגעת לנושאים שונים בתחום בריאות הנפש. בתוך הקורס מקבל המתנדב הדרכה אישית מחונך וותיק.

ההשתתפות בקורס כרוכה בתשלום של 500 ₪.

 

העבודה בער"ן עשויה לגרום למתנדב סיפוק רב, כאשר הוא מקבל מן הפונה הד חיובי למאמציו, וכאשר הנתינה שלו נושאת פרי. עם זאת עלול המתנדב לחוש לא פעם תסכול מקוצר ידו, בין השאר משום שהשיחה באה מיוזמת הפונה ואף מסתיימת מיוזמתו, ולאחר מכן אין למתנדב אפשרות לעקוב אחר המשך האירועים. כמו כן יש לזכור, כי המתנדב אינו יכול לבחור את השיחות המגיעות אליו, ועליו לקבל כל פונה וכל פנייה. מן הראוי שהמתנדב יהיה מודע לשני צדדי המטבע ויבדוק את יכולתו לעמוד בהם.


במהלך ההתנדבות, נערכות השתלמויות מקצועיות וקבוצות למידה שונות, המעניקות למתנדבים הפעילים העשרה וכלים להתמודדות.

 

לרשותך שני מסלולים התנדבות: באינטרנט ובטלפון.

מענה באינטרנט: שירות ער"ן באינטרנט ניתן באמצעות צ'ט אישי, מייל, פורום וסמס. התורנויות מבוצעות מבית המתנדב. 

מענה טלפוני: התורנויות בשירות הטלפוני נעשות מהסניפים הפזורים ברחבי הארץ. 


משתתפים שסיימו את הקורס בהצלחה מתחייבים להתנדב בער"ן לפחות שנתיים מתום הקורס. ניסיוננו מוכיח שרוב המתנדבים ממשיכים להתנדב בער"ן הרבה אחרי תום ההתחייבות.

************************************************************
אם החלטת להגיש את מועמדותך, נודה לך אם תמלא/י את השאלון המצורף.

יש להקפיד ולמלא את כל סעיפי השאלון 

 

סוג שירות
טלפון
אינטרנט
*שם פרטי
*שם משפחה
*דואר אלקטרוני
*כתובת
*עיר
מיקוד
טלפון
טלפון נייד
*גיל
השכלה
הכשרה מקצועית
שפות דיבור
נסיון בעבודה התנדבותית ו/או עבודה פסיכיאטרית (פרט):
קורות חיים מפורטים: